Triumph Motorcycles

På 50- och 60-talet skapade Hollywoodstjärnor som Marlon Brando stjärnglans åt motorcykelmärket Triumph. Idag är det världens äldsta kvarvarande motorcykelmärke med entusiaster över hela världen.

Uppdrag

En solig dag i maj rullade äventyraren Magnus Petersson i mål hos HojCenter i Sollentuna, efter att ha kört sin Triumph Tiger Explorer ända från Australien. I samband med detta skapades en härlig fest med provkörning av hojar, koll på nyheter och tillbehör, mat och dryck, och en massa snack om spännande äventyr och häftiga motorcykelupplevelser!

Windh Digital fick i uppdrag att ta fram kampanjen till eventet och skapade bland annat en lättnavigerad hemsida där besökaren kunde ta del av nyheter, inspireras i bild och text samt följa nedräkningen till eventet i realtid. Spännande content fylldes på löpande och även efteråt levde äventyret vidare.

– I samarbete med reklambyrån Windh & Co

Vi fick otroligt bra uppmärksamhet runt eventet, som lockade motorcykelentusiaster från hela Stockholmsområdet. Informationen gick tydligt fram och det hela upplevdes proffsigt och kul. 

Kent Eriksson, Triumph Motorcycles